Viisi helppoa asanaa, jotka auttaa purkamaan negatiivista stressiä

1. Alaspäin taivutus

Alaspäin taivutus auttaa avaamaan pohkeita, takareisiä, alaselkää ja niskaa. Se myös keventää sydämen työtä. Voit pitää polvet koukussa, jos huomaat kireyttä takareisissä tai alaselässä. Pysy asennossa noin 10 hengityksen ajan.

2. Silta

Silta venyttää kehon etupuolta ja vahvistaa jalkoja ja yläselkää. Aloitusasennossa makaa selälläsi, polvet koukussa lantion levyisessä asennossa. Sisäänhengityksellä nosta lantio, jännitä keskivartalo ja paina käsivarret mattoa vasten. Pysy tässä asennossa 5-10 hengitystä. Pura asana uloshengityksellä.

3. Happy baby

Tämä rentouttava asento on hellävarainen venytys lantiolle ja alaselälle. Aloita selinmakuulta. Tuo ensiksi jalat vatsan päälle ja nosta siitä jalkaterät ylös kohti kattoa. Ota käsillä kiinni jalkojen ulkosyrjistä. Paina alaselkä kiinni lattiaan. Hengitä rauhallisesti ja pidä asento10-20 hengityksen ajan.

4. Puppy pose

Asetu nelinkontin, olkapäät suoraan ranteiden yläpuolella ja lantio polvien päällä. Ota käsillä muutama askel eteenpäin ja anna rintakehän painua alas lattiaan. Pidä niska ja hartiat rentoina. Visualisoi miten jokainen sisäänhengitys avaa rintakehää ja kylkikaaria. Pidä asento 10 hengityksen ajan.

5. Lapsen lepoasento

Tämä lepoasento rauhoittaa mieltä ja avaa lempeästi nilkkoja, lantiota ja selkää. Aloita nelinkontin ja uloshengityksellä laske lantio pitkälle taakse. Polvet voi olla yhdessä tai erillään, mikä tuntuu sinusta parhaalle. Voit painaa vatsaa kohti reisiä. Rentoudu 10-20 hengityksen ajan.

 

❤️ Sandra

Kirjoita kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei näytetä julkisesti.Pakolliset kentät on merkitty *