Kohti taaksetaivutuksia ja sydämen avausta

Lähes jokaiseen rintakehää avaavaan asanaan liittyy taaksetaivutus. Lanneranka on selkärangan taipuisin kohta ja helposti taivutus tapahtuukin pääosin lannerangasta. Tämä voi pahimmassa tapauksessa vaurioittaa selkärankaa, joten kokosin muutamia asanoita jotka lisäävät nimenomaan rintakehän avausta, pidentää selkärankaa ja syventää taaksetaivutusta. Pysy kärsivällisenä ja lempeänä omassa harjoituksessasi ja nauti avauksen tunteesta.

1. Kissa/Lehmä venytys (Marjaryasana) – Liiku hengityksen tahdissa ja koita visualisoida selkärangan pidennys. Pidä kädet suorina olkapäiden alla ja paina niitä lattiaa kohden samalla pyöristäen selkärankaa

2. Kobra (Bhujangasana) -Keskitä huomio lapatukeen ja avaa rintakehää eteen ja ylös. Pidä keskivartalo tiukkana ja niska rentona.

3. Locust pose (Salabhasana) – Purista nilkat ja pakarat yhteen, ota käsistä kiinni ja purista niitä yhteen ja kohota varovasti pidentäen niitä kohti nilkkoja. Pidennä samaan aikaan selkärankaa.

Toivottavasti joku näistä asanoista avaa sydämesi uuteen viikkoon!

Kirjoita kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei näytetä julkisesti.Pakolliset kentät on merkitty *